10 top βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής που θα ενισχύσουν τη γονιμότητά σας

10 top βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής που θα ενισχύσουν τη γονιμότητά σας

Fertility Pills

Είναι πλέον γνωστό και επιστημονικά τεκμηριωμένο πως η καλή διατροφή αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους συμμάχους για τη γονιμότητα τόσο την ανδρική όσο και τη γυναικεία. Σύγχρονες έρευνες αποδεικνύουν πώς υπάρχουν θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που ενισχύουν τη γονιμότητα και προετοιμάζουν το σώμα για μια υγιή σύλληψη και εγκυμοσύνη. Μάθετε για τα πιο δημοφιλή συμπληρώματα διατροφής (για άνδρες και γυναίκες) που θα ενισχύσουν τη γονιμότητά σας.

1. Ακέτυλο L-καρνιτίνη

Για άνδρες και γυναίκες

Πλεονεκτήματα: Βοηθά στην κινητικότητα του σπέρματος και περιέχει αντιοξειδωτικά που βοηθούν το γυναικείο αναπαραγωγικό σύστημα. Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, η Ακέτυλο L-καρνιτίνη είναι ιδιαίτερα σημαντική, ιδιαίτερα για γυναίκες που πάσχουν από με ενομητρίωση ή σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών. Στους άνδρες, ο ρόλος της L-Καρνιτίνης είναι επίσης σημαντικός, καθώς σύμφωνα με έρευνες αυξάνει την κινητικότητα του σπέρματος και συμβάλλει σημαντικά στη φυσιολογική μορφολογία των σπερματοζωαρίων.

2. Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Για άνδρες και γυναίκες

Πλεονεκτήματα: Βοηθούν στην υγεία των ωαρίων και στην ποιότητα του σπέρματος.

Η πιο γνωστή βιταμίνη Β είναι η Β9 ή αλλιώς το φυλλικό οξύ, η οποία είναι απαραίτητη πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β που παίζουν σημαντικό ρόλο στην γονιμότητα. Σε μια από τις μεγαλύτερες κλινικές μελέτες στην Αμερική αποδείχτηκε πως η μεγαλύτερη πρόσληψη βιταμινών Β-1, Β-2, Β-3, Β-6 και Β-12 σχετίζεται άμεσα με μικρότερο ρίσκο υπογονιμότητας λόγω δυσλειτουργίας της ωορρηξίας. Άλλες μελέτες έχουν επίσης συνδέσει τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β-12 με περισσότερα προβλήματα στην γυναικεία γονιμότητα.

3. Βιταμίνη C

Για άνδρες και γυναίκες

Πλεονεκτήματα: Ενισχύει την ποιότητα και την ποσότητα του σπέρματος.

Η βιταμίνη C είναι ένα πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο βοηθά στη μείωση των κυτταρικών βλαβών καθώς και στην απορρόφηση του σιδήρου. Μεγάλος αριθμός κλινικών μελετών έχει συσχετίσει την πρόσληψη βιταμίνης C με την βελτίωση της ποιότητας, της κινητικότητας και του κατακερματισμού του DNA στο σπέρμα.

4. Ασβέστιο

Για άνδρες

Πλεονεκτήματα: Βοηθάει σημαντικά στην ενίσχυση του σπέρματος.

Πρόσφατες μελέτες μας πληροφορούν ότι η έλλειψη ασβεστίου μπορεί να είναι αιτία στειρότητας στους άνδρες, καθώς το ασβέστιο εμπλέκεται άμεσα με την παραγωγή σπέρματος.

5. Συνένζυμο Q10

Για άνδρες και γυναίκες

Πλεονεκτήματα: Απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία των μιτοχονδρίων και την παραγωγή ενέργειας, μπορεί να ενισχύσει την ποιότητα των ωαρίων αλλά και των σπερματοζωαρίων.

Το σώμα μας παράγει το συνένζυμο Q10 φυσικά. Λαμβάνοντας το και συμπληρωματικά μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητες σύλληψης, ειδικά όταν κάνετε εξωσωματική και στόχος σας είναι η καλύτερη ποιότητα των ωαρίων. Κλινική έρευνα του 2018 έδειξε πως η λήψη του συνενζύμου Q10 πριν από την διαδικασία της εξωσωματικής βελτιώνει την ωοθηκική ανταπόκριση καθώς και την ποιότητα των εμβρύων.

6. Βιταμίνη D

Για άνδρες και γυναίκες

Πλεονεκτήματα: Βελτιώνει την ωοθηκική διέγερση και την ποιότητα του σπέρματος.

Κάποιες μελέτες έχουν συνδέσει τα προβλήματα γονιμότητας στις γυναίκες με την έλλειψη βιταμίνης D. Μια από τις αναλύσεις έδειξε μάλιστα πως οι γυναίκες με Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών και προβλήματα γονιμότητας είχαν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D. H βιταμίνη D είναι εξίσου σημαντική για το γυναικείο και το αντρικό αναπαραγωγικό σύστημα. Η ανεπάρκεια βιταμίνης D στον άντρα ή στην γυναίκα μπορεί άμεσα να συνδέεται με την υπογονιμότητα.

7. Βιταμίνη Ε

Για άνδρες και γυναίκες

Πλεονεκτήματα: Αυξάνει την κινητικότητα του σπέρματος και ενισχύει τη γενική αναπαραγωγική υγεία των γυναικών. Η βιταμίνη Ε είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, και αυτό σημαίνει ότι προστατεύει από τις οξειδωτικές ουσίες που παράγονται από τους ζωντανούς ιστούς. Οι ελεύθερες ρίζες που προκαλούν την οξείδωση αυτή μπορεί να βλάψουν σοβαρά την δομή των κυτταρικών μεμβρανών, καθώς και το περιεχόμενο των ζωντανών κυττάρων. Η βλάβη αυτή μπορεί να οδηγήσει στο θάνατο των κυττάρων αυτών. Ελεύθερες ρίζες υπεροξειδίου βρίσκονται στο σπέρμα. Υψηλές ποσότητες τέτοιων ελευθέρων ριζών μπορεί να ευθύνονται για υπογονιμότητα. Η βιταμίνη Ε βοηθά επίσης στην διατήρηση της ελαστικότητας των κυτταρικών τοιχωμάτων των σπερματοζωαρίων, πράγμα που βοηθά στην κινητικότητα τους και εμποδίζει την συγκόλληση τους.

8. Φολικό οξύ

Για γυναίκες

Πλεονεκτήματα: Βοηθά στην επίτευξη εγκυμοσύνης και βελτιώνει την έκβαση των θεραπειών γονιμότητας

Η λήψη φολικού οξέος είναι μια έξυπνη επιλογή τόσο κατά τη διάρκεια εγκυμοσύνης, όσο και κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου πριν τη σύλληψη. Επίσης το φολικό οξύ βοηθάει στο να αποτραπούν ανωμαλίες του νευρικού σωλήνα. Αυτός αναπτύσσεται στον εγκέφαλο και την σπονδυλική στήλη τρεις με τέσσερις εβδομάδες μετά τη σύλληψη, προτού οι περισσότερες γυναίκες ακόμα αντιληφθούν ότι είναι έγκυες.

9. Σίδηρος

Για γυναίκες

Πλεονεκτήματα: Αποτρέπει την ανεπάρκεια σιδήρου

Αν και η σχέση σιδήρου και υπογονιμότητας δεν είναι τελείως ξεκάθαρη, ωστόσο ορισμένοι ειδικοί έχουν διατυπώσει την άποψη ότι ο σίδηρος είναι σημαντικός για την ωορρηξία καθώς το ωάριο τον έχει μεγαλύτερη ανάγκη καθώς ωριμάζει. Η έλλειψη σιδήρου είναι σύνηθες πρόβλημα στις νέες γυναίκες, οπότε όσες σχεδιάζουν να συλλάβουν θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο λήψης συμπληρωμάτων σιδήρου, τα οποία είναι πιθανόν να αποτρέψουν την έλλειψη σιδήρου και να συμβάλουν στη βελτίωση της γονιμότητάς τους.

10. Ωμέγα-3

Για άνδρες και γυναίκες

Πλεονεκτήματα: Βελτιώνουν την ποιότητα του σπέρματος και βοηθούν στην επίτευξη της κύησης στις γυναίκες προχωρημένης αναπαραγωγικά ηλικίας.

Τα Ωμέγα-3 είναι από καιρό γνωστό ότι προάγουν τη γονιμότητα, τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Τα λιπαρά οξέα μακράς αλύσου DHA βρέθηκαν σε υψηλές συγκεντρώσεις στο σπέρμα, υποδηλώνοντας ότι τα μόρια DHA είναι σημαντικά για τη βιωσιμότητα, την ωριμότητα και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά αυτών των κυττάρων. Επιπλέον, μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι υψηλότερα επίπεδα ωμέγα-3 συσχετίζονται με βελτιωμένη μορφολογία και κινητικότητα σπέρματος.

Εκτός από τα οφέλη για το σπέρμα, τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα φαίνεται επίσης να είναι χρήσιμα για την ενίσχυση και της γυναικείας γονιμότητας. Η δια βίου κατανάλωση μιας διατροφής πλούσιας σε Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα θα μπορούσε να παρατείνει την αναπαραγωγική λειτουργία σε προχωρημένη αναπαραγωγική ηλικία.

Διαδώστε το άρθρο


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ

PREGNANCY
PROBABILITY App By Medimall

Σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα της Medimall IVF Clinic, οι ενδιαφερόμενες μπορούν μέσω του Pregnancy Probability App να μάθουν τις πιθανότητες εγκυμοσύνης μέσω όλων των πιθανών τρόπων (Sex, IUI, Natural Cycle IVF, IVF) αναφέροντας την ηλικία τους και τον δείκτη AMH (Anti Mullerian Hormone).

Google Play: 1,89€

App store: 1,99€