8 tips ύπνου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

8 tips ύπνου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Ο ύπνος και η εγκυμοσύνη είναι δυο έννοιες που κανονικά θα έπρεπε να συμβαδίζουν, αλλά όπως γνωρίζουν οι περισσότερες έγκυοι, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.

Εάν λοιπόν αντιμετωπίζετε προβλήματα ύπνου κατά τη διάρκεια της (κατά τα άλλα) ευτυχισμένης αυτής περιόδου οι παρακάτω συμβουλές ίσως σας βοηθήσουν να εξασφαλίστε…όνειρα γλυκά.

1. Προμηθευτείτε ένα ειδικό μαξιλάρι εγκυμοσύνης

Το μαξιλάρι της εγκυμοσύνης είναι ο πιο καλός φίλος μια εγκυμονούσας ειδικά, κατά το τρίτο τρίμηνο. Υπάρχουν διάφορα σχήματα και μεγέθη μαξιλαριών εγκυμοσύνης. Κάποια είναι μεγάλα και σχεδιασμένα για να αγκαλιάζουν μαλακά ολόκληρο το σώμα, άλλα πάλι είναι μικρότερα και φτιαγμένα για να «περνούν» ανάμεσα στα πόδια σας. Το μαξιλάρι που θα επιλέξετε εξαρτάται αποκλειστικά από τα δικά σας γούστα. Και να θυμάστε ότι τα συγκεκριμένα μαξιλάρια εκτός από αυτήν την περίοδο, θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα και μετά τη γέννηση του μωρού, μια που και τότε το σώμα χρειάζεται ξεκούραση.

2. Δημιουργήστε τη δική σας ρουτίνα για ύπνο

Η ρουτίνα ύπνου είναι ο καλύτερος φίλος για μια έγκυο γυναίκα. Και δεν αφορά μόνο το βούρτσισμα των δοντιών η το διάβασμα ενός βιβλίου! Η δική σας ρουτίνα ύπνου αφορά οτιδήποτε επιλέξετε. Από ένα χαλαρωτικό ντους, μέχρι να παρακολουθήσετε μια τηλεοπτική σειρά. Η ρουτίνα ύπνου θα σας βοηθήσει να νιώσετε πιο ήρεμοι και πιο γαλήνιοι, κάτι που σαφώς χρειάζεστε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

3. Κάντε ένα χαλαρωτικό μπάνιο

Δεν υπάρχει κάτι πιο χαλαρωτικό από ένα μπάνιο για την περίοδο αυτή. Φανταστείτε ότι βυθίζεστε σε μια μπανιέρα με χλιαρό νερό που ευωδιάζει από μερικές σταγόνες από το αγαπημένο σας αιθέριο έλαιο! Το χλιαρό νερό είναι ότι καλύτερο και ανακουφίζει κάποιους από τους πόνους των αρθρώσεων που βασανίζουν πολλές γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Επίσης τα άλατα βοηθούν πολύ στις κράμπες.

 

4. Μην ξεχνάτε τα συμπληρώματα μαγνησίου

Το μαγνήσιο είναι έτσι κι αλλιώς απαραίτητα για την καθημερινή μας διατροφή. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η ανάγκη μας για μαγνήσιο αυξάνεται, οπότε η προσθήκη ενός συμπληρώματος μαγνησίου στην προγεννητική φροντίδα μπορεί να είναι εξαιρετικά ευεργετική. Το μαγνήσιο βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής μας πίεσης αλλά και στις κράμπες των μυών. Επίσης κάποιες έρευνες το συσχετίζουν με τη μείωση του κινδύνου υπέρτασης και προεκλαμψίας.

5. Προτιμήστε τα χαλαρά και άνετα ρούχα ύπνου

Καθώς η κοιλιά σας μεγαλώνει και το σώμα σας αλλάζει, τα σφιχτά ρούχα αρχίζουν να σας ενοχλούν. Πόσο μάλλον κατά τη διάρκεια του ύπνου. Επιλέξτε ένα άνετο πουκάμισο από καθαρό βαμβάκι, μαλακά χαλαρά T-shirts και προτιμήστε σλιπάκια και σουτιέν χωρίς «ενοχλητικές» ραφές.

6. Δημιουργήστε μια ιδανική θερμοκρασία στο δωμάτιό σας

Μελέτες έχουν δείξει ότι η ιδανική θερμοκρασία ύπνου κυμαίνεται ανάμεσα στους18-22 βαθμούς Κελσίου και αυτή εξασφαλίζει και τις ιδανικές συνθήκες ύπνου. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, φαίνεται ότι η θερμοκρασία του σώματός μας αλλάζει, κυρίως ανεβαίνει. Γι’ αυτό αφιερώστε λίγο χρόνο για να βρείτε την ιδανική για εσάς θερμοκρασία και εξασφαλίστε όνειρα γλυκά.

7. Προτιμήστε το διάβασμα από την τηλεόραση

Τα φώτα της τηλεόρασης λειτουργούν ως διεγερτικό και σύμφωνα με τις έρευνες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την παραγωγή μελατονίνης, της ορμόνης που ρυθμίζει τον κύκλο του ύπνου. Δοκιμάστε να απενεργοποιήσετε την τηλεόραση τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο και δοκιμάστε να διαβάσετε. Επίσης απομακρύνετε από κοντά σας το κινητό σας τηλέφωνο.

8. Μειώστε την πρόσληψη υγρών τη νύχτα

Η ανάγκη μας για ούρηση αυξάνεται κατά πολύ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η μείωση της πρόσληψης υγρών τη νύχτα μπορεί να σας βοηθήσει να μην σηκώνεστε συνεχώς. Φυσικά πριν, βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε την ημερήσια δόση υγρών όλη την ημέρα ώστε να διατηρείτε τον εαυτό σας ενυδατωμένο. Μπορείτε να προσπαθήσετε να περιορίσετε την πρόσληψη υγρών για 3 ώρες πριν πάτε για ύπνο και να δείτε αν αυτό κάνει αρκετή διαφορά για εσάς.

Διαδώστε το άρθρο


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ

PREGNANCY
PROBABILITY App By Medimall

Σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα της Medimall IVF Clinic, οι ενδιαφερόμενες μπορούν μέσω του Pregnancy Probability App να μάθουν τις πιθανότητες εγκυμοσύνης μέσω όλων των πιθανών τρόπων (Sex, IUI, Natural Cycle IVF, IVF) αναφέροντας την ηλικία τους και τον δείκτη AMH (Anti Mullerian Hormone).

Google Play: 1,89€

App store: 1,99€