Ωκυτοκίνη: η ορμόνη της αγάπης που σας συνδέει με το νεογέννητο μωρό σας

Ωκυτοκίνη: η ορμόνη της αγάπης που σας συνδέει με το νεογέννητο μωρό σας

Γνωστή και ως «ορμόνη της αγάπης» η οξυτοκίνη ή ωκυτοκίνη είναι η ορμόνη που καθώς απελευθερώνεται φέρνει τη νέα μαμά πιο κοντά στο μωρό της. Μάθετε πώς να την ενισχύσετε!

Η ωκυτοκίνη

Η ωκυτοκίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται στον οπίσθιο λοβό της υπόφυσης, στη βάση του εγκεφάλου και απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια του τοκετού. Εκκρίνεται από τον υποθάλαμο στο κεντρικό νευρικό σύστημα και αποθηκεύεται στην υπόφυση. Η ορμόνη αυτή συμβάλλει στη δημιουργία των συσπάσεων της μήτρας, στην έκκριση του γάλακτος και στην αγγειοδιαστολή. Η ωκυτοκίνη «αγγίζει» ένα μεγάλο αριθμό νευρικών κυττάρων στον εγκέφαλο και είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις γυναίκες, καθώς επηρεάζει όχι μόνον τον τοκετό αλλά και όλη την διαδικασία του θηλασμού. Τα υψηλά επίπεδα ωκυτοκίνης θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε πιο εύκολα τους πόνους του τοκετού, να επουλώστε τις πληγές σας και να ανακάμψετε γρηγορότερα σωματικά.

Η «συναισθηματική ορμόνη»

Η ωκυτοκίνη όμως δεν επηρεάζει μόνο το σώμα μας αλλά αφορά σε μεγάλο βαθμό και στα συναισθήματά μας με πολλούς και διάφορους τρόπους. Μας βοηθάει να δεχτούμε αλλαγές στην ζωή μας και να δεχτούμε νέα πρόσωπα ή καταστάσεις, όπως και να δεθούμε με το νεογέννητο μωρό μας. Ουσιαστικά δηλαδή η ωκυτοκίνη είναι το «κλειδί του συναισθηματικού μας κόσμου», αλλά και το καλύτερο φυσικό παυσίπονο.

Με ποιους τρόπους αυξάνεται η ωκυτοκίνη;

Υπάρχουν πολλοί φυσικοί τρόποι για να αυξήσετε τη δημιουργία της ωκυτοκίνης στον οργανισμό σας, τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και όταν γεννηθεί το μωρό σας, ώστε να ενισχύσετε το συναισθηματικό σας δέσιμο μαζί του.

1. Προσπαθήστε να κοιμάστε 4 με 5 ώρες συνεχόμενα

Η στέρηση ύπνου είναι σχεδόν αναπόφευκτη αλλά και κάτι φυσιολογικό όταν έχετε ένα νεογέννητο μωρό. Αυτό ωστόσο που μπορείτε να κάνετε (στο μέτρο που είναι δυνατόν), είναι να προσπαθήσετε να κοιμηθείτε τέσσερις έως πέντε ώρες συνεχόμενες καθημερινά. Αυτός είναι ο αυτός είναι ο χρόνος που απαιτείται για να ξεκινήσει το σώμα σας να παράγει την ωκυτοκίνη.

2. Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα

Συνήθως οι νέες μαμάδες είναι τόσο απασχολημένες με το μωρό τους που ξεχνούν ακόμη και τα βασικά γεύματα. Οργανώστε σωστά τα γεύματα σας και τρώτε μικρά και υγιεινά σνακ, όπως ένα φρούτο μια μπάρα δημητριακών, ή μια μικρή σαλάτα.

3. Διατηρήστε τη θερμοκρασία σας σε φυσιολογικά επίπεδα

Τόσο η πείνα όσο και το κρύο αποτελούν στρεσογόνους παράγοντες για το σώμα μας. Πόσο μάλλον σε μια νέα μητέρα. Κρατήστε το σπίτι σε μια ωραία θερμοκρασία, φορέστε άνετα ρούχα με μακριά μανίκια και κάλτσες.

4. Προσπαθήστε να είστε επιλεκτικές στις επισκέψεις που δέχεστε

Το να αισθάνεσαι μόνος και απομονωμένος φυσικά και δεν βοηθά στην παραγωγή ωκυτοκίνης, ωστόσο η ύπαρξη πάρα πολλών επισκεπτών μπορεί επίσης να αποτελέσει μια πηγή στρες. Γι’ αυτό προτιμήστε φίλους με τους οποίους μπορείτε να είστε ειλικρινείς, που σας βοηθούν και με τους οποίους αισθάνεστε άνετα να θηλάζετε.

5. Κάνετε πράγματα που σας κάνουν χαρούμενες

Ό, τι σας δίνει χαρά μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της ωκυτοκίνης σας. Ένα νόστιμο φαγητό, λίγο γέλιο, οι αγκαλιές με το μωρό και το σύντροφό σας μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την ορμόνη που ρυθμίζει τη διάθεσή σας.

6. Αποφύγετε τις στρεσογόνες καταστάσεις

Στο μέτρο που αυτό είναι δυνατό, προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμες.

7. «Ακούστε» το σώμα σας

Να τρώτε όταν πεινάτε και να πίνετε όταν διψάτε.

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ MEDIMALL

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο Newsletter για να ενημερώνεστε με ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά και τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στην Υγεία και τη Γονιμότητα

Διαδώστε το άρθρο


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ

PREGNANCY
PROBABILITY App By Medimall

Σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα της Medimall IVF Clinic, οι ενδιαφερόμενες μπορούν μέσω του Pregnancy Probability App να μάθουν τις πιθανότητες εγκυμοσύνης μέσω όλων των πιθανών τρόπων (Sex, IUI, Natural Cycle IVF, IVF) αναφέροντας την ηλικία τους και τον δείκτη AMH (Anti Mullerian Hormone).

Google Play: 1,89€

App store: 1,99€